Internet nám nabízí v mnoha případech skutečně široké možnosti. Jednou z těch poměrně dost využívaných je i to, že si každý z nás může založit vlastní webovou stránku. Na ní pak může prezentovat v podstatě vše, co jej napadne, pokud to neporušuje zákon. Není tedy divu, že ji má mnoho lidí, ať už fyzických či právnických osob. Je však pravdou, že zdaleka ne každému se tento krok vyplatí.
V první řadě si musíme uvědomit, že tím hlavním důvodem, proč si vlastní web zakládáme, je to, aby jej ostatní lidé četli. Chceme tedy, aby měl co nejvyšší návštěvnost. Ta však nepřijde sama od sebe. I sebelepší web musí být nejprve propagován, aby se o něm lidé dozvěděli a aby vzbudil jeho zvědavost. Teprve tehdy jej skutečně budou navštěvovat. To však není zvláště dnes, kdy se většina běžných lidí přesunula na sociální sítě, nic jednoduchého. Pokud chceme mít skutečné výsledky, musíme být ochotni do toho investovat skutečné peníze, a je otázkou, zda nám to za to vůbec stojí.
S tím se pojí i otázka, zda to, co chceme světu tímto způsobem sdělit, je skutečně tak důležité. Jistě, pro firmy to rozhodně význam má, neboť většina z nich předpokládá, že lidé budou hledat informace o daném produktu právě na internetu, a chtějí toho využít. Ovšem běžný člověk, který zde chce prezentovat například své myšlenky či třeba svá díla, ať už se jedná o literární či hudební počin nebo obrazy. Skutečně je potřeba to vše sdělit světu? A jak se vyrovnáme s tím, pokud to nebude přijato tak, jak bychom si přáli?
Také je zde problém nejen toho, aby naše stránka měla velkou návštěvnost, ale také aby ji měla konzistentně. To znamená v podstatě neustále přidávat nový obsah. Skutečně máme na to, abychom něco takového dělali? Pokud ji totiž necháme ležet ladem, je jasné, že počet návštěv velmi rychle klesne. A to je něco, co žádný majitel webu nechce.